logo

Swoje wykształcenie i zdobyte doświadczenie zawsze staram się wykorzystywać w pracy zawodowej i prowadzeniu szkoleń. Jestem bowiem nie tylko teoretykiem, ale także czynnym zawodowo praktykiem od ponad 17 lat. Łączę więc prawo z doświadczeniem i praktyką.

Umiejętności praktyczne związane z funkcjonowaniem uczelni zdobywałam i nadal zdobywam cały czas pracując na uczelni.

Początkowo na UJ w Dziale Nauczania - gdzie zajmowałam się m.in. obsługą administracyjną wszelkich pism kierowanych do Prorektora ds. Dydaktyki (w tym w szczególności odwołań w sprawach związanych z przebiegiem studiów oraz odwołań w sprawach skreślenia z listy studentów - czasem kilkadziesiąt dziennie), obsługą wniosków o utworzenie studiów wyższych i podyplomowych, przygotowaniem obsady kadrowej dla całej Uczelni, a także przygotowaniem aktów prawnych związanych z procesem kształcenia (w szczególności regulaminu studiów wyższych oraz studiów podyplomowych oraz ich zmian, zasad pobierania opłat, procedur tworzenia studiów).

W 2009 r. swoje losy zawodowe związałam z Akademią Górniczo-Hutniczą w Krakowie, gdzie objęłam funkcję kierownika Działu Nauczania. Pod koniec 2018 r. powierzono mi zadanie reorganizacji tej jednostki, w związku z nowymi obowiązkami i zadaniami wynikającymi z ustawy 2.0. W październiku 2019 r. Dział Nauczania AGH przekształcono w Centrum Organizacji Kształcenia, zaś mi powierzono funkcję dyrektora Centrum. Podstawowym zadaniem COK  jest wsparcie Prorektora ds. Kształcenia w realizacji zadań związanych z organizacją i prowadzeniem kształcenia na studiach wyższych, studiach podyplomowych oraz w ramach innych form kształcenia, nie tylko pod kątem formalnoprawnym, ale także w aspekcie cyfryzacji procesu obsługi kształcenia w różnych systemach informatycznych i prowadzenia statystyk dla różnych instytucji i służb (m.in. POL-on, GUS). Na co dzień mam również do czynienia z rekrutacją studentów zagranicznych, zarówno na pełnym na cyklu kształcenia, jak i w ramach programów wymian i studiów wspólnych.

W 2020 r. miałam okazję uczestniczyć jako członek w pracach Zespołu doradczego ds. cyfryzacji rekrutacji  i obsługi procesu dydaktycznego w uczelniach powołanego przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Posiadam praktyczną wiedzę oraz doświadczenie w zakresie funkcjonowania szkół wyższych, w szczególności w obszarze formalnoprawnych aspektów kształcenia na studiach wyższych (m.in. rekrutacja, przebieg studiów, regulamin studiów, zasady pobierania opłat za studia, proces dyplomowania, rozliczanie pensum i godzin ponadwymiarowych), a także stosowania procedur administracyjnych w indywidualnych sprawach studentów.

Wiele razy przygotowywałam różnorodne akty prawne w uczelni (m.in. regulaminy studiów, uchwały Senatu, zarządzenia Rektora i pisma okólne) oraz różnego rodzaju wzory druków i dokumentów wydawanych w indywidualnych sprawach studentów (m.in. wzory decyzji administracyjnych, wzory zaświadczeń, wzory dyplomów, wzory suplementów).

Brałam także aktywny udział w pracach związanych z wprowadzaniem na uczelniach na najważniejszych reform szkolnictwa wyższego w zakresie kształcenia i nie tylko (m.in. standardy kształcenia z 2007 r., KRK z 2011 r., PRK z 2016 r., płatności za drugi i kolejny kierunek studiów, ustawa 2.0)

Miałam również okazję prowadzić na uczelni projekty współfinansowane ze środków publicznych i unijnych w zakresie umiędzynarodowienia procesu kształcenia organizowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Narodową Agencję Wymiany Akademickiej.