logo

ALEKSANDRA MATUKIN-SZUMLIŃSKA - właścicielka i trenerka


Absolwentka jednolitych studiów magisterskich na kierunku prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, na którym ukończyła również studia doktoranckie.

Od ponad 18 lat zawodowo czynnie związana ze szkolnictwem wyższym, jako pracownik administracji centralnej, nauczyciel akademicki, doktorant, a także jako członek komisji stypendialnych dla studentów i doktorantów, członek komisji dyscyplinarnej dla doktorantów. Swoją drogę zawodową rozpoczynała w 2006 r. na Uniwersytecie Jagiellońskim, a od 2009 r. jest związana z Akademią Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, gdzie przez ponad 10 lat pełniła funkcję kierownika Działu Nauczania, zaś od października 2019 r. pełni funkcję Dyrektora Centrum Organizacji Kształcenia AGH – jednostki administracji centralnej odpowiedzialnej za realizację zadań związanych z organizacją i koordynacją procesu kształcenia na studiach wyższych, podyplomowych oraz w ramach innych form kształcenia.

Jest członkiem Stowarzyszenia Forum Administracji Akademickiej (FAA), gdzie koordynuje Sekcję Prawną. Współpracuje także ze Stowarzyszeniem International Relations Offices Forum (IRO’s Forum).

Od ponad 15 lat prowadzi szkolenia w uczelniach z zakresu szeroko rozumianej organizacji procesu kształcenia. Dotychczas przeprowadziła prawie 300 szkoleń, w których wzięło udział ponad 6 tysięcy osób.

Posiada praktyczną wiedzę oraz wieloletnie doświadczenie w zakresie formalnoprawnych aspektów organizacji i prowadzenia kształcenia na studiach wyższych, na studiach podyplomowych oraz w ramach innych form kształcenia, z uwzględnieniem wymaganej dokumentacji, stosowania procedur administracyjnych w indywidualnych sprawach studentów, przygotowywania wewnętrznych aktów normatywnych w uczelni (uchwał, zarządzeń, wytycznych, pism okólnych), czy wzorów druków i dokumentów. W swojej dotychczasowej drodze zawodowej brała również udział w pracach związanych z przygotowaniem, organizacją i obsługą procesu rekrutacji na studia, w tym także studentów zagranicznych (zarówno na studia na pełnym cyklu kształcenia, jak i w ramach programów wymian i wspólnych/podwójnych dyplomów), a także w pracach związanych z wdrożeniem, rozwojem i modyfikacją systemów do obsługi dydaktyki. Miała również do czynienia z rozliczaniem obciążeń dydaktycznych nauczycieli akademickich w ramach pensum i godzin ponadwymiarowych) oraz sprawozdawczością w systemie POL-on w zakresie dotyczącym studiów i studentów.

Specjalizuje się w szkoleniach dla kadry administracyjnej i dydaktycznej uczelni wyższych w zakresie formalnoprawnych i praktycznych aspektów organizacji procesu kształcenia w ramach studiów wyższych, studiów podyplomowych oraz innych form kształcenia (m.in. w zakresie dokumentacji przebiegu studiów, sporządzania i wydawania dyplomów i suplementów, rekrutacji i obsługi studentów zagranicznych, tworzenia i organizacji studiów, w tym także z udziałem uczelni zagranicznych).

Uczestniczka wielu szkoleń i konferencji szkoleniowych organizowanych m.in. przez MNiSW, NAWA, PKA, OPI, jak i przez inne uczelnie wyższe, dotyczących rekrutacji, kształcenia i spraw studenckich, stosowania k.p.a. i wydawania decyzji administracyjnych, akredytacji studiów wyższych oraz zapewnienia i oceny jakości kształcenia, funkcjonowania systemu POL-on, KRK, PRK i ZSK, uznawalności wykształcenia, legalności pobytu studentów zagranicznych, ochrony danych osobowych w uczelniach wyższych, transformacji cyfrowej szkół wyższych, a także dyscypliny finansów publicznych oraz zamówień publicznych w uczelniach wyższych.

W 2020 r. brała udział w pracach Zespołu doradczego ds. cyfryzacji rekrutacji i obsługi procesu dydaktycznego w uczelniach powołanego przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Brała również udział i ukończyła wiele szkoleń menadżerskich związanych z zarządzaniem zespołami i organizacją pracy, profesjonalnej komunikacji i różnic międzykulturowych z uwzględnieniem specyfiki środowiska akademickiego oraz w zakresie prawa pracy. W 2011 r. ukończyła kurs dokształcający „Zarządzanie uczelnią – teoria a praktyka”, którego organizatorem był Wydział Zarządzania AGH w Krakowie, a w 2015 r. - cykl szkoleń menadżerskich zakończony Certyfikatem Efektywnego Menadżera (CEM).


PIOTR SZUMLIŃSKI - trener

Radca Prawny. Absolwent jednolitych studiów magisterskich na kierunku prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od ponad 15 lat zawodowo czynnie związany ze szkolnictwem wyższym jako pracownik administracji centralnej, doktorant a także jako członek komisji stypendialnych dla studentów i doktorantów.

W swojej pracy zawodowej pełnił m.in. funkcję Kierownika Działu Nauczania UJ, o od 2017 r. jest Dyrektorem Centrum Wsparcia Dydaktyki UJ.

Od 17 lat prowadzi szkolenia dla pracowników uczelni z zakresu prawnych aspektów szkolnictwa wyższego i postępowania administracyjnego. Dotychczas przeprowadził ponad 300 szkoleń, w których wzięło udział prawie 6 tysięcy osób.

Specjalizuje się w problematyce stosowania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, opłat za studia, dokumentacji przebiegu studiów oraz wprowadzenia usług e-administracji w uczelniach. Znany i ceniony w kraju ekspert z zakresu spraw stypendialnych i procedur awansowych.

W swojej uczelni odpowiada za prowadzenie spraw związanych z rekrutacją na studia wyższe (w tym także kandydatów zagranicznych), obsługę studiów, a także za prowadzenie spraw studenckich i stypendialnych. W skład Centrum Wsparcia Dydaktyki, którego jest Dyrektorem wchodzą również: Biuro Karier, Dział Rozwoju i Jakości Kształcenia (dawniej Biuro Doskonalenia Kompetencji), Sekcja Systemów Rejestracji Kandydatów, Zespół ds. Realizacji Badań oraz zespół Welcome Centre, który kompleksowo zajmuje się obsługą spraw studentów zagranicznych.

Uczestnik wielu szkoleń i konferencji dotyczących rekrutacji, kształcenia i spraw studenckich, stosowania k.p.a. i wydawania decyzji administracyjnych, transformacji cyfrowej szkół wyższych.

Dostosuj preferencje dotyczące zgody
Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej. Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować sposób korzystania ze strony przez użytkowników, a także przechowywać preferencje użytkownika oraz dostarczać mu istotnych dla niego treści i reklam. Tego typu pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za uprzednią zgodą użytkownika. Można włączyć lub wyłączyć niektóre lub wszystkie te pliki cookie, ale wyłączenie niektórych z nich może wpłynąć na jakość przeglądania.
Niezbędny
Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.
Funkcjonalny
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Analityka
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Występ
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.
Reklama
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.